Öğretim Planı
DERS PLANI
BÖLÜM I:
Dersin adı
|
UZAKTAN EĞİTİM
|
Öğrenen
| |
Konu
|
WORD DE TABLO
DÜZENLEME
|
Önerilen
Süre
|
3 x 40 dk
|
BÖLÜM II:
Öğrenci
Kazanımları/
Hedef ve
Davranışlar
|
BU DERSİN
SONUNDA ÖĞRENENLER;
1) Word de tablo eklemeyi
kavrar.
2) Word de eklenen tabloyu biçimlendirip üzerinde
değişiklik yapmayı kavrar.
3) Hazır tablolar üzerinde etkili bir şekilde
değişiklik yapmayı kavrar.
|
Ünite Kavramları ve Sembolleri/
Davranış Örüntüsü
|
Sou-cevap
şeklinde öğrenenleri bilgilendirilir bilinmeyen kavramlar açıklanır.
|
Güvenlik
Önlemleri (Varsa)
|
-
|
Öğretme-Öğrenme-Yöntem
ve Teknikleri
|
Sunuş,sözlü
anlatım,soru-cevap,okuma,açıklama,örnekleme,uygulama
|
Kullanılan
Eğitim Teknolojileri-
Araç,
Gereçler ve Kaynakça
|
Bilgisayar,
Projeksiyon, Ders Kitabı, Slaytlar, Öğrt. Ders notları.
|
Öğretme-Öğrenme
Etkinlikleri:
|
|
ü Dikkati Çekme
|
1)Öğrenenlere Word ile ilgili sorular sorarak hem
bilgi düzeyler ölçülür hemde dikkatleri derse çekilir.
2)Her türlü iletişimde, bir konudaki birikimi ve
hazırlığı alıcıya sunmada kullanılabilecek araçlar sınanacak; bilgisayar,
projeksiyon ,slayt makineleri gibi araçların kullanımı ön planda tutularak
konu hakkında aktarılacak bilgilerin kalıcılığı sağlanacak.
3)Öğretici kaynağı olarak kullanılacak “KONU ANLATIMI”
adlı pdf kitap öğrencilere çoğaltılabilecek.
|
ü Güdüleme
|
Word de tablo
düzenlemeyi iyi anlayıp etkili bir şekilde tablo oluşturmayı ve yıllık ders
planlarında etkili olucağını ve zaman kaybını en aza indirileceğini
vurgulayarak öğrenenleri ders üzerine yoğunlaştırılır.
|
ü Derse Geçiş
|
SUNUŞ: Dersin verileceği gün işlenecek konu ve
konuyla öğrenenlere verilecek kazanımlar,hedef ve davranışların tanıtılması
HAZIRLIK:Önceden hazırlanmış öğretici el kitabından sorular
sorup yanıtlanarak konu üzerinde öğrencilerin motivasyonu sağlanır.
ANLATIM: Bu dersin amacı ve önemi vurgulanarak word de
günlük hayatta nasıl karşılaşacağımız konuşulur. Word kullanımının
özelliklerinden bahsedilir. Tablo oluşturma ile ilgili ilk bilgiler
aktarılır. .
İNCELEME:Sunum izlendikten sonra ders kitabı önderliğinde
drama yoluyla sunum incelenecek. Ve sunuyla ilgili sorular oluşturulacak.
ETKİNLİK: Herhangi bir tablo ekleyerek üzerinde
değişiklik yapılması istenir.
ANLATIM:Öğrenenlerin tablo ekleme ve düzenleme konusunda
bilgiler verilir ve plan hazılamada kazanılacak zaman ve rahatlıkdan
bahsedilir.
ETKİNLİK:’’Resimli dijital kitap’’ kullanılarak tekrar
yapılacak. Resimler sayesinde kalıcılık artacak.
ETKİNLİK:Öğrenenlerden tablo eklemeleri ve üzerinde
değişiklik yaparak hücre farklılıkları gözlemesi istenir.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME:
1) Önceden hazırlanmış örnek sorular yanıtlanarak
kazanımlar değerlendirilecek.
TAKRİR: Öğrenenlere kendileri uygulayabileceği ödev şeklinde
etkinlikler verilir.
|
ü Etkinlikler
|
1) word de tablo düzenlemede ne öğrendik ?
sorusunu sesli olarak cevap alınır.
2) word de tablo düzenleme öneminden tekrar
bahsedilir.
|
ü Bireysel Öğrenme Etkinlikleri
(Ödev, deney, problem çözme vb.)
|
1)Önceden
hazırlanmış etkinlikler dağıtılarak yapılması istendi.
|
ü Grupla Öğrenme Etkinlikleri
(Proje, gezi, gözlem vb.)
|
|
ü Ozet
|
Sunumda
dikkat edilecek hususlar:
1)Word de tablo eklemek için kullandığımız araç
ekle-tablodur.
2)Herhangi bir tabloda değişiklik yapmak için tablo
seçili iken sol üstünde çıkan işarete iki kere tıklayarak üst araçlarda çıkan
seçeneklerden değişiklik yapılabilir.
3)İndirdiğimiz yıllık planlarda ki tablolara hücre
ekleme-silme nasıl yapılabileceğini anlatma.
|
BÖLÜM III
Ölçme-Değerlendirme:
ü Bireysel öğrenme etkinliklerine yönelik
Ölçme-Değerlendirme
ü Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik
Ölçme-Değerlendirme
· Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler ve
ileri düzeyde öğrenme hızında olan öğrenciler için ek Ölçme-Değerlendirme
etkinlikleri
|
- Word de tablo düzenlemenin anlatım amaçları
nelerdir?
- Word de nasıl tablo ekleyebilirz ?
- Eklediğimiz tabloda nasıl değişiklik yapılabilir?
- Hazır indirdiğimiz tablolarda hücre ekle-sil i nasıl
etkil kullanabilirz ?
- Kazanımların değerlendirilmesi.
|
Dersin Diğer Derslerle İlişkisi
|
Uygundur
10/05/2012
MEHMET EKER-SELİM GÖKTÜRK
|